User Login Form

20 بهمن 1403

انجمن امر به معروف و نهی از منکر استان فارس

“ Fars Province Non Governmental Organization Of The Promotion Of Virtue And The Prevention Of Vice _ has been accepted in DESA's Civil Society database

اجرای گسترده عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت شهر جدید صدرا

مهندس بهمن صفر پور معاونت فنی و اجرایی  شهردار شهر جدید صدرا با اشاره به ضرورت ترمیم و لکه گیری آسفالت در معابر اصلی و فرعی شهر از اجرای گسترده عملیات لکه گیری آسفالت در مناطق مختلف شهر جدید صدرا خبر داد

وی در مصاحبه با صدرا نیوز 1400 افزود در طول مدت زمان اندکی که در خدمت مردم شریف صدرا شروع به کار نموده ام سعی بر حل مشکلات شهری به صورت ریشه ای  داشته و هرروز بنا به وظیفه  از ساعت 7/15 صبح در شهر جدید صدرا حضور به هم رسانده و از سطح شهر بازدید به عمل آورده و از نزدیک  پیشرفت پروژه های عمرانی را رصد مینمایم و چنانچه موردی را مشاهده نمایم به سرعت دستور حل آنرا صادر نموده و مجددا پس از اتمام کار از آن بازدید به عمل می آورم

وی در ادامه افزود که قرار داد لکه گیری آسفالت شهر جدید صدرا منعقد شده است که چند روزی است شروع به کار نموده  و در حال حاضر مشغول برش می باشیم که در این روش هر گاه در راهها بر اثر فشار ترافیکی ویا دیگر عوامل  آسفالت سطح راه خراب شود  و با به شکل موزائیکی درآید  بوسله دستگاه کاتر آسفالتهای خراب شده را بصورت شکلهای منظم خارج نموده و چنانچه زیرسازی نیز دچار آسیب دیدگی شده بود نسبت به اصلاح آن نیز اقدام می نماییم و  سپس یک لایه تک کت ریخته و با آسفالت مرغوب رویه را مرمت می نمائیم که ان شاءالله  روز شنبه مورخ 31/03/1399 مرمت  شروع خواهد شد و پرکردن چاله ها و ترمیم آسفالت نیز در قالب همین قراداد اجرا خواهد شد

وی در ادامه افزود چنانچه شهروندان محترم شهرجدید صدرا در خصوص این  موضوع  و یا دیگر موضوعات مرتبط  موردی را مد نظر قرار دارند که از دید ما پنهان مانده است می توانند به اعلام به سامانه 137 شهرداری و یا شماره تماس 07136431311 مراتب را گزارش نمایند و قطعا به طور جد رسیدگی و پیگیری صورت میپذیرد و شهرداری صدرا عزم خود را جزم نموده است که رضایت حداکثری شهروندان شریف شهر صدرا را جلب نماید

 ساختمان اجراییات شهرداری واقع در صدرا/بلوار پاسداران/جنب پمپ گاز می باشد

لازم به ذکر است که:لکه گیری فرآیندی است که در آن، محدوده ای از روسازی که دارای خرابی زیادی می باشد، برداشته شده و جایگزین می شود و یا مواد دیگری افزوده می شود تا محدوده تخریب شده را پوشش دهد.
درزگیری از فعالیتهای لازم و مهم تعمیر و نگهداری در روسازی های آسفالتی بوده.

درزگیری ترکها موجب کاهش نفوذ آب و مواد تراکم ناپذیر به درون لایه های اساس و زیر اساس شده ، که منجر به افزایش دوام و عمر روسازی میگردد.
هدف از لکه گیری رفع نواقص موضعی و جلوگیری از گسترش خرابی روسازی و نیز تامین سطحی ایمن می باشد.
در حال حاضر روشهای نوین زیادی به منظور لکه گیری خرابیها و درزگیری ترکها مورد استفاده قرار می گیرد دانستن این موضوع که در هر وضعیت،‌ چه روش و چه ماده ای مقرون به صرفه تر می باشد،ضروریست.
تعریف روشهای درزگیری:
۱٫ درزگیری بروش مدرن :
عبارت است آماده سازی و تمیز کردن ترک بوسیله تراش و دمیدن هوای فشرده و بکارگیری یک نوار قیر اصلاح شده.
۲٫ درزگیری بروش سنتی :
پخش و قرار دادن قیرهای محلول و خالص درون ترکها با ابزارهای دستی.

روش های لکه گیری:
۱- روش های لکه گیری چاله ها
– روش موقتی ( ریختن و رفتن یا ریختن و غلتک زدن)
– روش نیمه دائم
-روش تزریق فشاری (جدید)

۲- روش لکه گیری عمیق و نیمه عمیق

۳- روش لکه گیری سطحی (جدید)

۴- روش لکه گیری با استفاده از بازیافت مصالح(جدید)

و روش و تعریف بعدی همان روش استفاده از دستگاه کاتر است