وظایف:
اختیارات دبیر را مدیرعامل تعیین می کند.
اهم وظایف دبیر به شرح زیر می باشند:
1-) استخدام یا به کار گماردن کارکنان انجمن و در صورت لزوم انعقاد قرارداد با مشاور و کارشناس .
2-) انجام مکاتبات و نامه های اداری انجمن و نظارت بر حسن اجرای مقررات داخلی انجمن .
3-) اجرای مصوبات و تصمیمات هیأت مدیره و مجمع عمومی و انجام امور جاری و اداری انجمن .
4-) تهیه و تنظیم گواهی عضویت متفقاً با امضاء خود و مدیرعامل و مهر رسمی انجمن .
5-) دبیر انجمن موظف است کلیه مصارف، هزینه ها وحقوق کارکنان انجمن را طبق بودجه مصوب و از محل منابع مالی انجمن، پرداخت نماید
6-) تهیه و تدوین برنامه های (کوتاه مدت، میان مدت وبلند مدت) “ انجمن” و ارائه آن به هیأت مدیره جهت بررسی و تصویب؛
7-) تهیه ساختار سازمانی مناسب برای انجام امور برنامه ریزی و اجرایی “ انجمن” و ارائه آن به مدیرعامل جهت بررسی و تصویب هیات مدیره؛
8) تعیین کارگروه های تخصصی در راستای پیشبرد اهداف قانونی “ انجمن”؛
9) انتخاب دبیران کمیسیون های تخصصی و تهیه و تدوین شرح وظایف آنها و پیشنهاد به هیأت مدیره جهت بررسی و تصویب؛
10-) ارائه گزارش عملکرد “ انجمن” به هیأت مدیره؛
11-) ارائه گزارش های سالانه عملکرد و مالی هیأت مدیره که به تأیید بازرس رسیده است به اعضای انجمن.
1-نماینده و وکیل انجمن در مراجع قضایی
2-انجام امور محوله بر اساس مصوبات هیات مدیره و ارجاع مدیرعامل
انجام امور محوله برابر اساسنامه و اختیارات محوله از طرف مدیرعامل و نماینده سازمان در شهرستان ذیربط
انجام امور محوله برابر اساسنامه و اختیارات محوله از طرف مدیرعامل و نماینده سازمان در شهرستان ذیربط
انجام امور محوله برابر اساسنامه و اختیارات محوله از طرف مدیرعامل و نماینده سازمان در شهرستان ذیربط
انجام امور محوله برابر اساسنامه و اختیارات محوله از طرف مدیرعامل و نماینده سازمان در شهرستان ذیربط
انجام امور محوله برابر اساسنامه و اختیارات محوله از طرف مدیرعامل و نماینده سازمان در شهرستان ذیربط
انجام امور محوله برابر اساسنامه و اختیارات محوله از طرف مدیرعامل و نماینده سازمان در شهرستان ذیربط
مسئولیتها:
- 1-برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی فعالیتهای مالی انجمن در کلیه زمینه های تنظیم اسناد، رسیدگی و تشخیص حساب،
- 2-پرداخت هزینه های جاری ، نگهداری حساب، تهیه و تنظیم صورتها و گزارشات مالی در چارچوب قوانین و مقررات و اتخاذ تصمیم مناسب در جهت تأمین منابع مای موردنیاز.
- 3-نظارت بر حسن اجرای امور اداری و مالی در واحدهای تابعه انجمن
- 4-برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی تهیه و تنظیم دستورالعملهای لازم در زمینه های امور اداری و مالی و تدارکاتی و پیشنهاد آنها جهت تائید و تصویب و ابلاغ به واحدها و پیگیری انجام امور .
- 5-برنامه ریزی، نظارت و نگهداری نیروی انسانی
- 6-برنامه ریزی و نظارت بر مدیریت اموال.
- 7-برنامه ریزی و نظارت لازم در جهت تأمین نیازمندیهای انجمن
- 8-برنامه ریزی و هماهنگی با واحدهای ذیربط در زمینه مسائل اداری و مالی انجمن و تهیه و تدوین گزارشات مالی و گزارشات تحلیلی از عملکرد حوزه ذیربط
- 9-عضویت وفعالیت در کمیته های مرتبط باوظایف حوزه حسب ابلاغ صادره ازسوی مدیرعامل
- 10-انجام سایر وظایف محوله درمحدودهء وظایف حوزهء تحت مدیریت
مسئولیت های کیفی:
- همکاری درتهیه و تدوین خط مشی کیفیت , روشهای اجرایی فرآیندها و فعالیت ها ، اهداف کمی و کیفی , مسئولیت ها و اختیارات واحدهای سازمانی انجمن .
- همکاری درتهیه و تدوین استراتژی ها ، سیاست ها ، شاخص ها ، آرمان ها و چشم اندازهادر حوزه مربوطه .
- همکاری در شناسایی و تجزیه و تحلیل وضع فعلی، نقاط قوت و ضعف ،فرصت ها و تهدیدها، در دوره ی زمانی مشخص
- برنامه ریزی راهبردی و تدوین سیاستهای کاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی انجمن
- راهبری و مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی
- کنترل و نظارت در امر تحقق اهداف و راهبردهای حوزه فرهنگی بر اساس سند چشم انداز، اهداف و راهبردهای انجمن
- همکاری و مشارکت در تبیین چشم انداز و تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی انجمن
- پیشنهاد طرحها و برنامههای راهبردی و عملیاتی معاونت و واحدهای تحت امر در راستای اهداف و استراتژیهای کلان مجموعه
- برنامه ریزی و سیاستگذاری در جهت توسعه و تقویت پتانسیل ها و مزیتهای رقابتی انجمن در حوزه فرهنگی و اجتماعی
- همکاری و مشارکت و توسعه ارتباطات و تعاملات کاری با مراجع علمی و تخصصی در حوزه فرهنگی و اجتماعی
- برنامه ریزی و هماهنگی در خصوص توسعه اقتصادی و سیاستهای درآمد زایی در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی
- شناسایی و جذب امکانات مادی و معنوی قابل دستیابی در راستای تحقق اهداف حوزه معاونت
- ارتباط مستمر با مؤسسات، واحدهای تحت پوشش انجمن جهت رفع نیازهای تخصصی آنها
- ایجاد ساز و کارهای مناسب جهت شناساندن تواناییهای تخصصی انجمن در حوزه فرهنگی و اجتماعی به سازمانهای دیگر
- مدیریت امور دبیرخانه ای تخصصی مرتبط با امور فرهنگی و اجتماعی
- مدیریت رویدادهای فرهنگی و اجتماعی در چارچوب سیاستهای کاری حوزه معاونت
- مدیریت و راهبری امور چاپ و انتشار یافته های حوزه فرهنگی و اجتماعی
- برنامه ریزی و هماهنگی در خصوص توسعه ارتباطات و تعاملات کاری فی ما بین حوزه های فرهنگی واحد های انجمن
- مدیریت طراحی و پیاده سازی نظام های برنامه ریزی، ارزیابی و کنترل عملکرد در حوزه معاونت
- مدیریت، نظارت و همکاری در طراحی و تدوین دستورالعملها و رویههای اجرایی حوزه معاونت
- فراهم آوردن زمینه مناسب جهت اعمال نظارت عالیه بر حسن اجرای آیین نامه ها، ضوابط و مقررات مصوب ابلاغی
- برنامهریزی در جهت ارتقاء دانش علمی و عملی و مهارت کارشناسان و کارکنان تحت سرپرستی از طریق فراهم آوردن فرصتهای مطالعاتی، شرکت در کارگاههای آموزشی و امثالهم
- برنامهریزی ایجاد و تقویت قطبهای فرهنگی در واحدهای مستعد و ارتقای سطح فعالیت در سایر واحدها
- تدوین سیاستهای تفصیلی و اولویتهای فرهنگی و انتشاراتی حوزه معاونت و ارائه به مراجع ذیربط
- مدیریت شناسایی و جذب منابع، امکانات و اعتبارات لازم جهت انجام طرحها و برنامههای فرهنگی حوزه معاونت
- همکاری و مشارکت با دیگر سازمانها و نهادهای مسئول در سیاستگذاریهای فرهنگی و اجتماعی
- برنامه ریزی و سیاستگذاری در خصوص الگو سازی و تبلیغ و ترویج یافته های فرهنگی در سطح استان فارس
- همکاری و هماهنگی با سایر معاونتهای انجمن در چارچوب وظایف محوله
- نظارت و ایجاد هماهنگی بین مدیریتهای تابعه
- انجام سایر امور محوله از سوی مدیر عامل
1-ایجاد بستر فرهنگی و فرهنگ سازی در زمینه ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر
2-برگذاری جلسات و همایش های مرتبط با موضوع فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر
3-ایجاد هماهنگی با ادارت و ارگانها و... مختلف در زمینه فرهنگ و رسانه و فضای مجازی و مصاحبه
4-انجام سایر امور محوله از سوی مدیر عامل
5-تولید محتوا و انتشار
6-مدیریت کانالها و گروههای مجازی انجمن
7-هماهنگی با دیگر رسانه ها
8-سخنگوی نهایی انجمن در فضای مجازی